Možné a Nemožné o člověku
24. 3. 2008
SMRTELNÉ A NESMRTELNÉ V ČLOVĚKU
Abychom mohli pochopit péči o zesnulého, mumifikaci a cestu Duše po "druhém" světě, musíme se nejprve seznámit se stavbou člověka podle učení egyptské civilizace. Člověk byl pro Egypťany především obrazem Universa. Jak ho tedy pojímali? Existuje více klasifikací, ale ta nejjednodušší a nejméně známá říká, že se skládá ze 7 těl, složek či přenosců, z nichž 4 nižší náležejí tomu, co je hmotné a smrtelné, a 3 vyšší nehmotnému a nesmrtelnému světu.1. KHAT (Chat): za života je to hmotné fyzické tělo, které je po smrti mumifikováno.2. ANKH: vitální, životní energie, jež uvádí fyzické tělo do pohybu. Ankh je jedním z jeho názvů, a to proto, že představuje klíč života a v rámci hmotné lidské části i spojovací dveře mezi viditelným a neviditelným.3. KA: sídlo citů, Dvojník zesnulého.4. AB: Nižší část lidské mysli, zabarvená touhami, ješitností a sobeckostí.5. BA: vyšší část lidské mysli, sídlo čistých myšlenek, zbavené neřestí a sobeckých úvah, neboť se povznáší nad pozemský svět a je prostoupena Duchovním světlem. Přestože jedna část této mysli patří do smrtelné části člověka (AB) a druhá do části nesmrtelné (BA), jsou během lidské existence a samotného průběhu "posmrtného soudu", známého jako "Vážení Duše", spoutány dohromady jako dvojčata.6. AKHU (Cheybi): je to zářící duchovní část člověka, intuice posvátných věcí, která je symbolicky znázorňována jako pták (vlaštovka, sokol nebo dokonce fénix) s lidskou hlavou. Může vzlétnout k výšinám Amen-Ti, Amonovy země nebo Amonova domu, který představuje sídlo blahoslavených.7. SAHU (Atmu): věčný Duch, který nepodléhá změnám během reinkarnací ani různým formám, jež člověk na cestě své evoluce dostává. Nyní už můžeme pochopit, proč se Egypťané po smrti starali jak o smrtelnou, tak i o nesmrtelnou část člověka.Článek je převzat ze serveru: www.akropolis.cz
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář